Карантин офіційно продовжено. Це означає, що школярі не відвідуватимуть школу і
завершають навчальний рік онлайн. Навчати і оцінювати результати дітей вчителям
доведеться вже у реаліях тривалої, тотальної і вимушеної онлайн-освіти.
Як це
організувати? Який досвід тих, хто вже розпочав активно її впроваджувати? Як
вчителі оцінюють навчальні досягнення своїх учнів? Адже оцінювання за таких
умов – це не просто верстка тесту в гугл-формах чи на інших онлайн-ресурсах.
Тому хотілося б поділитися досвідом роботи
Ганни Петрушко, вчительки 4 класу школи №5 Печерського району, м.Києва,
як пройшла цьогоріч сертифікацію
ЯК ОРГАНІЗУВАТИ
НАВЧАННЯ
Розпочала дистанційне навчання у своєму
класі одразу після оголошення карантину. Перш ніж обрати зручний формат,
провела опитування серед батьків та своїх учнів. Виявилось, що з 20-ти дітей
класу доступ до персонального гаджету (телефона, ноутбука, планшета) є в 19-ти
дітей. Ще одна дитина має гаджет після обіду, коли додому повертається її
сестра. Тож із цією ученицею працюю індивідуально, зідзвонюватись у вайбері у
другій половині дня.
Спілкування з колегами, дітьми
відбувається через вайбер-групу – він є у всіх, тому це зручно. Однак всі
матеріали зібрані в папках на гугл-диску. Адже в переписці у вайбері вони
можуть загубитися. Там таки, на гугл-диску, я зібрала всі електронні версії
підручників – дехто з дітей залишив книжки у школі.
Усі основні правила щодня прописувала і
в батьківську групу, і в дитячу. Коли батьки зрозуміли, що діти у вайбері
самостійно читають, усе роблять і їх не відволікають, почали нагадувати дітям:
“Зайди у свою групу”.
Батьків
турбую не часто. На початку дня – коротке повідомлення і все. Нагадую план
роботи на день, розклад відеоуроків у Zoom, на що звернути увагу, також бажаю
гарного дня і терпіння – батькам зараз теж зараз потрібна підтримка.
У нас є чіткий розклад. Зранку понеділка
я озвучую дітям розклад на цілий тиждень. Щоденно після 9-ї ранку відправляю
відеопривітання з побажаннями на день. Нагадую розклад і повідомляю, що
матеріали – на гугл-диску в папці з назвою дати, яка сьогодні.
Визначаю, коли діти можуть попрацювати
самі, вивчивши тематичний теоретичний матеріал, а коли тема складніша і
потрібно пояснити. Якщо щось складніше – проводжу відеоурок у Zoom. Так у нас
було з української мови, математики.
За тиждень навчання діти звикли, що вони
зранку прокидаються, сідають і займаються. Саме зранку в нас відеоурок, і їм у
будь-якому випадку проспати не вдасться до 11 години.
Я давала дітям чіткі інструкції. У ворді
описувала зі скрінами, куди зайти і що натиснути, які завдання виконати.
Завдання з підручника я не виключала –
ми проходимо їх теж, теоретичний матеріал викладаю у презентації, або ж
підбираю у відео. Далі на основі цього задаю вправи з підручника, але не в
такій кількості та не в тому обсязі, як ми робимо у школі.
Я не можу проводити більше двох
відеоуроків, бо в учнів щодня є відеоурок з англійської. Крім того, діти
втомлюються.
У
п’ятницю я дала їм тільки тест і провела один відеоурок. Коли сказала, що
більше нічого не буде, то вони були дуже щасливі. Чому? Бо ніколи не були в
такому форматі, для них це стрес, вони втомлюються.
Але я пояснила дітям, що навчання є,
оцінки будуть. Тому вони стараються.
ЯК ВІДБУВАЄТЬСЯ
ОЦІНЮВАННЯ
Я зробила ексель-таблицю. Ставлю
плюсики, якщо дитина виконала домашнє завдання.
На дистанційному навчанні важливо
отримати фото виконаної роботи, бо треба зрозуміти хід виконання, правильність
поняття. Якщо дитина виконує неправильно, вона так і засвоїть матеріал. Для
деяких дітей складно зрозуміти неозначену форму дієслова. Якщо я не буду бачити
роботу, не зможу виправити.
Тому я закреслюю-підкреслюю, пишу
текстом, якщо неправильно, що скоригувати.
Минулого тижня я провела тестування
через гугл-форми та сайті “На Урок”. Діти пройшли тест, побачили результат і
свої помилки.
З
української мови ми писали диктант через Zoom. Вони написали, сфотографували.
Єдине що – для мене це величезна складність. Бо треба перевірити 19-20 робіт у
редакторі, через монітор. Я розумію, що мій зір буде вже не мінус 4, а мінус 6.
Просила
їх цей листок з диктантом зберегти і після карантину мені віддати.
Я задавала вивчити вірш напам’ять і
переказ. Це вони робили в Zoom. Виявилось, що діти інколи соромляться, їм було
незвично. Тому деякі розповідали один-на-один у вайбері.
ПОРАДИ КОЛЕГАМ
Добирайте той матеріал, що пасуватиме
саме вашим учням. Мої діти досить самостійні, вміють зробити презентацію,
надрукувати текст, скопіювати і вставити все, знайти потрібну інформацію в
гуглі. Тому я могла їх так швидко перелаштувати на інший темп роботи.
Структуруйте матеріали для учнів. У мене
на гугл-диску є папка із завданнями. У кожній – дата і уроки. У будь-який час
дитина може переглянути матеріал. Їй не треба шукати у вайбері невідомо які
файли.
Не рекомендую відправляти всі посилання,
які вчитель тільки має. Якщо у вас є 10 ресурсів, і дитина має з усім
розібратися, всюди зареєструватися. У початковій школі це не працює. Треба
зареєструватися, відправити пароль і логін, сказати – яке конкретно завдання
треба виконати.
Немає коментарів:
Дописати коментар