середу, 6 травня 2020 р.



Карантин офіційно продовжено. Це означає, що школярі не відвідуватимуть школу і завершають навчальний рік онлайн. Навчати і оцінювати результати дітей вчителям доведеться вже у реаліях тривалої, тотальної і вимушеної онлайн-освіти.
Як це організувати? Який досвід тих, хто вже розпочав активно її впроваджувати? Як вчителі оцінюють навчальні досягнення своїх учнів? Адже оцінювання за таких умов – це не просто верстка тесту в гугл-формах чи на інших онлайн-ресурсах. Тому хотілося б поділитися досвідом роботи  Ганни Петрушко, вчительки 4 класу школи №5 Печерського району, м.Києва, як пройшла цьогоріч сертифікацію
ЯК ОРГАНІЗУВАТИ НАВЧАННЯ
Розпочала дистанційне навчання у своєму класі одразу після оголошення карантину. Перш ніж обрати зручний формат, провела опитування серед батьків та своїх учнів. Виявилось, що з 20-ти дітей класу доступ до персонального гаджету (телефона, ноутбука, планшета) є в 19-ти дітей. Ще одна дитина має гаджет після обіду, коли додому повертається її сестра. Тож із цією ученицею працюю індивідуально, зідзвонюватись у вайбері у другій половині дня.
Спілкування з колегами, дітьми відбувається через вайбер-групу – він є у всіх, тому це зручно. Однак всі матеріали зібрані в папках на гугл-диску. Адже в переписці у вайбері вони можуть загубитися. Там таки, на гугл-диску, я зібрала всі електронні версії підручників – дехто з дітей залишив книжки у школі.
Усі основні правила щодня прописувала і в батьківську групу, і в дитячу. Коли батьки зрозуміли, що діти у вайбері самостійно читають, усе роблять і їх не відволікають, почали нагадувати дітям: “Зайди у свою групу”.
Батьків турбую не часто. На початку дня – коротке повідомлення і все. Нагадую план роботи на день, розклад відеоуроків у Zoom, на що звернути увагу, також бажаю гарного дня і терпіння – батькам зараз теж зараз потрібна підтримка.
У нас є чіткий розклад. Зранку понеділка я озвучую дітям розклад на цілий тиждень. Щоденно після 9-ї ранку відправляю відеопривітання з побажаннями на день. Нагадую розклад і повідомляю, що матеріали – на гугл-диску в папці з назвою дати, яка сьогодні.
Визначаю, коли діти можуть попрацювати самі, вивчивши тематичний теоретичний матеріал, а коли тема складніша і потрібно пояснити. Якщо щось складніше – проводжу відеоурок у Zoom. Так у нас було з української мови, математики.
За тиждень навчання діти звикли, що вони зранку прокидаються, сідають і займаються. Саме зранку в нас відеоурок, і їм у будь-якому випадку проспати не вдасться до 11 години.
Я давала дітям чіткі інструкції. У ворді описувала зі скрінами, куди зайти і що натиснути, які завдання виконати.

Завдання з підручника я не виключала – ми проходимо їх теж, теоретичний матеріал викладаю у презентації, або ж підбираю у відео. Далі на основі цього задаю вправи з підручника, але не в такій кількості та не в тому обсязі, як ми робимо у школі.
Я не можу проводити більше двох відеоуроків, бо в учнів щодня є відеоурок з англійської. Крім того, діти втомлюються.
У п’ятницю я дала їм тільки тест і провела один відеоурок. Коли сказала, що більше нічого не буде, то вони були дуже щасливі. Чому? Бо ніколи не були в такому форматі, для них це стрес, вони втомлюються.
Але я пояснила дітям, що навчання є, оцінки будуть. Тому вони стараються.
ЯК ВІДБУВАЄТЬСЯ ОЦІНЮВАННЯ
Я зробила ексель-таблицю. Ставлю плюсики, якщо дитина виконала домашнє завдання.
На дистанційному навчанні важливо отримати фото виконаної роботи, бо треба зрозуміти хід виконання, правильність поняття. Якщо дитина виконує неправильно, вона так і засвоїть матеріал. Для деяких дітей складно зрозуміти неозначену форму дієслова. Якщо я не буду бачити роботу, не зможу виправити.
Тому я закреслюю-підкреслюю, пишу текстом, якщо неправильно, що скоригувати.
Минулого тижня я провела тестування через гугл-форми та сайті “На Урок”. Діти пройшли тест, побачили результат і свої помилки.
З української мови ми писали диктант через Zoom. Вони написали, сфотографували. Єдине що – для мене це величезна складність. Бо треба перевірити 19-20 робіт у редакторі, через монітор. Я розумію, що мій зір буде вже не мінус 4, а мінус 6.
Просила їх цей листок з диктантом зберегти і після карантину мені віддати.
Я задавала вивчити вірш напам’ять і переказ. Це вони робили в Zoom. Виявилось, що діти інколи соромляться, їм було незвично. Тому деякі розповідали один-на-один у вайбері.
ПОРАДИ КОЛЕГАМ
Добирайте той матеріал, що пасуватиме саме вашим учням. Мої діти досить самостійні, вміють зробити презентацію, надрукувати текст, скопіювати і вставити все, знайти потрібну інформацію в гуглі. Тому я могла їх так швидко перелаштувати на інший темп роботи.
Структуруйте матеріали для учнів. У мене на гугл-диску є папка із завданнями. У кожній – дата і уроки. У будь-який час дитина може переглянути матеріал. Їй не треба шукати у вайбері невідомо які файли.
Не рекомендую відправляти всі посилання, які вчитель тільки має. Якщо у вас є 10 ресурсів, і дитина має з усім розібратися, всюди зареєструватися. У початковій школі це не працює. Треба зареєструватися, відправити пароль і логін, сказати – яке конкретно завдання треба виконати.

Немає коментарів:

Дописати коментар