середа, 15 квітня 2020 р.

Комікси як освітній тренд: як мальовані історії змінюють навчання



Це сучасна «мова»: візуальний ряд став рівноцінною частиною будь-якої історії. Тож нехтувати візуалізацією шкідливо так само, як, скажімо, забороняти підручники та переповідати все усно, як у давні часи.

Звісно, давно відомо, що матеріал для зорової пам’яті дає змогу швидше і глибше опанувати тему. Приміром, на уроці української літератури вже кілька десятиліть застосовують роботу з ілюстраціями та екранізаціями творів. Далі стало звичним використовувати статичні презентації. Проте нині настав час активності, коли текстова цілісність підтримується рухливими образами, а учні з пасивних споживачів знань на уроках стають фотографами, режисерами, операторами, акторами та журналістами.

Говорити на камеру — цікаво

Роботу з відео учні починають з 3-го класу, поступово ускладнюючи подання матеріалу. Кожна дитина перед камерою здатна сказати хоча б слово. Бажання добре виглядати на екрані мотивує готуватися, знову і знову повторювати слова. Згодом доходить до поезій, великих фрагментів прозових творів, маленьких, але справжніх ролей з п’єс.
Для одного з відео про відомі й невідомі імена Полтавщини діти підходили на вулиці до незнайомців і запитували, що вони знають про пам’ятник. Це значно підвищило їх впевненість у собі.

За допомогою відео учень змагається не з іншими (порівняння та конкуренція не йдуть на користь), а немов із самим собою — тим, який «залишився у запису».
Поради щодо відео та коміксів на уроці:
 Вірш напам’ять, який у класі учні повторюють один за одним, — це нудно. Попросіть записати вдома свій виступ на камеру, а на уроці влаштуйте конкурс відео. І нехай не всі були чесними, багаторазове прослуховування залишить слід у пам’яті будь-кого. Запропонуйте багато жартівливих винагород: приз глядацьких симпатій, краща акторка, кращі звукові ефекти тощо.
2. Запишіть відео відповіді одного учня, а озвучити запропонуйте іншому, потрапляючи в артикуляцію, контролюючи інтонації та створюючи потрібний настрій.
3. Якщо на кожну нову тему одному з учнів доручати відеопрезентацію, наприкінці року ви матимете відеоролики з усієї програми, які зручно передивлятися перед іспитами.
4. Під час вивчення оповідання учнів можна поділити на пари та доручити їм створити потайки від інших відеоверсію однієї зі сцен (скажімо, основної частини). Потім склеїти — і отримати майже кіно, спостерігаючи по порядку розгортання сюжету.
5. Найпростіша програма iMovie дозволить нарізати та склеїти відео, скорегувати звук, додати титри. Поступово можна ускладнювати завдання, пропонуючи нові варіанти монтажу і накладення ефектів.
6. Для створення коміксів підійдуть сайти Toon Doo, My Storybook, де можна моделювати персонажів онлайн або додавати малюнки, фото.
7. Utellstory дозволяє компонувати відео, фото, текст, аудіо. Над кожною історією можна працювати одночасно всім учням.
8. Інтерактивне відео Zaption дає змогу об’єднувати кілька відео, працювати з кадрами за допомогою функції Jump. Тут можливе онлайн-малювання, створення вікторини, онлайн-опитування, списки з можливістю вибору кількох відповідей, включення вікон з розгорнутими коментарями.

Немає коментарів:

Дописати коментар